Uzmanından kurbanda doğru beslenme önerileri

06.07.2022 16:25 Son Güncelleme: 06.07.2022 16:25Haber Deposu: İHA Diyetisyen Betül Arslanoğlu, bayramların tüm aile bireylerini bir araya toplayan, sevgi ve mutluluğun göstergesi olarak simgelenen geniş sofraların kurulduğu günler bulunduğunu belirterek, yasaklar koymadan, sıhhatli beslenerek bayramı keyifle geçirebilmek için yapılması gerekenleri madde madde sıraladı.
Diyetisyen Betül Arslanoğlu, kurbanda beslenmeyle ilgili şu uyarılarda bulunmuş oldu:
“Kurban Bayramı sabahına kan şekeri dengesi açısından öğün atlamadan ne olursa olsun yumurta, peynir ya da süt grubundan oluşan iyi kalite protein içerin bir kahvaltı ile güne başlamış olalım. Kırmızı et; B12 vitamini, vücutta emilimi yüksek olan demir ve çinko mineralleri açısından oldukça iyi bir kaynaktır. Sadece yüksek oranda doymuş yağ ve kolesterol ihtiva ettiği de unutulmamalıdır. Bilhassa yüksek kolesterol ve kalp-damar rahatsızlığı olan kişilerin kırmızı et tüketimi mevzusunda dikkat etmeleri gereklidir. Hanımlarda maksimum 100-120 gram, erkeklerde maksimum 180-200 gram kırmızı et tüketimi günlük limit olmalıdır. Etleri kendi suyunda ya da azca su eklendikten sonra haşlama, fırın ya da ateşe minimum 20 santimetre uzaklıkta ızgara yöntemi ile pişirilmelidir. Kızartma ya da direk mangal ateşinde pişirme şeklinde yöntemler tercih edilmemelidir. Etler tüketilirken bununla beraber taze hazırlanmış mevsim yeşilliklerinden oluşan, bolca limonlu bir salata ne olursa olsun olmalıdır. C ve E vitaminlerini içermeyen et ürünleri salata ile beraber tüketildiği vakit hem gıda çeşitliliği sağlanmış olur hem de etin içeriğindeki demirin emilimi artmış olur. Bir çok şahıs için olmazsa olmaz olan tatlı bayram geleneklerimizde mühim bir yer meblağ. Porsiyon kontrolü yaptığımız ve enerji dengesini sağladığımız sürece tatlı tüketimimizde bir problem yoktur sadece şerbetli, hamur harcı tatlıları yerine sütlü, meyveli tatlılar tercih etmek oldukça daha sıhhatli bir seçenek olacaktır. Havaların oldukça sıcak olduğu bu günlerde sıvı tüketimi oldukça önemlidir. Bayramda asitli ve şekerli içecekler tercih etmek yerine ayran, maden suyu ve bolca su tüketimine itina gösterilmelidir.
Etler tek pişirmelik olacak şekilde minik parçalara bölünerek saklanmalıdır. Birer yemeklik kadar kırmızı et kıyma yada kuşbaşı formda buzdolabında 24 saat beklettikten sonrasında buzdolabı poşetleri ya da yağlı kağıt ile paketlenerek dipfrizde 6 ay kadar saklanabilir. Etler kolaylıkla bozulabilen potansiyel riskli besinlerdir. Etlerin dondurulduktan sonrasında yine çözünmesi bazı mikroorganizmalar için üreme ortamı oluşturur ve bu da sağlığımızı tehdit eder. Etler yeneceği vakit oda sıcaklığında değil buzdolabında çözdürülmeli ve çözülen et kesinlikle yine dondurulmamalıdır”

Son Dakika Haberler